هفته ۲۳ حاملگی

وزن کودک شما کمی بیشتر از ۵۰۰ گرم است و قد او از سر تا پاشنه پا حدود ۲۹ سانتی متر. شنوایی او تثبیت شده و از حالا او، صدای شما ، صدای قلب شما وسرو صدای معده اتان را بطور مبهم ونا واضح می شنود.

وقتی کودک شما به دنیا می آید، صداهای بلند مثل جارو برقی و یا پارس سگ که قبلا در رحم شما شنیده بود، برای او آزار دهنده نیست.
بعضی معتقدند که بچه ها قبل از تولد موسیقی کلاسیک را ترجیح می دهند. بنابراین درماه هایی که در پیش دارید می تواند موسیقی کلاسیک آرام (باخ _ موتزارت) بگذارید که هم کودک شما لذت ببرد و هم خود شما.
علاوه بر شنوایی، ریه های کودک شما نیز آماده تنفس می شوند. و همین طور که بزرگتر می شود پیچ وتاپ خوردن او را از زیر لباستان مشاهده می کنید.
ممکن است شما احساس کنید فرم بدنتان به هم ریخته. لثه هایتان ممکن است هنگام مسواک زدن خون ریزی داشته باشدو نافتان حالت بیرون زدگی پیدا کند.
همه اینها بعد از تولد فرزندتان به حالت قبل بر خواهد گشت.
در ضمن ماههای میانی بارداری برای مسافرت زمان مناسبی هستند. فقط بخاطر داشته باشید که در مسافرت از غذای سالم و مایعات به میزان کافی استفاده کنید و برای مدت طولانی ننشینید، هر ۹۰ دقیقه ۱ بار کمی راه بروید (حدود ۵ دقیقه).
پوست : پوست کودک شما قرمز و چروک دار است ،این خصوصیت را همه بچه ها از هر رنگی که باشند دارند.
گوش : صداهای بلندی که کودک شما قبل از تولد شنیده ، مانند صدای سگ ، بعد از تولد باعث آزار او نخواهد شد.
رحم : رحم در حال رشد شما بر روی وریدهایی که خون را از پا ها به سمت قلب بر می گردانند فشار می آورد و موجب ورم پا و مچ پا می شود.

هفته ۲۳ حاملگی
فهرست